オーストラリアを拠点に2020年より活動を開始したBec Pottsによるソロプロジェクト、Three Week Dream。これまでに4曲を配信リリースしてきた彼女が、初のフィジカル作品となる両A面7インチシングル『birthday / Slip』を1月14日にリリースした。ベッドルームポップの空気感を全体にまといながらも、白昼夢を漂うようなヴォーカルスタイルや時折現れるギターサウンドにはシューゲイズの影響をも思わせる。その独自のミクスチャーセンスはどこから生まれたのか、そして知られざる彼女自身のパーソナリティーを紐解くべく、初取材を敢行。幼少期のエピソードや、意外な日本人アーティストの名前も挙がるなど、興味深い内容のインタビューとなった。
—インタビューを受けるのは初めてでしょうか? あなたのことを初めて知るリスナーのために、簡単に自己紹介をお願いします。
これが初インタビューだね! 私の名前はBec、オーストラリアのシドニーでThree Week Dreamとして活動しているエレクトロニックドリームポップアーティストです。
—初のフィジカル作品として7インチがリリースされました。まずは率直な感想を聞かせてください。
すごくワクワクして現実とは思えない! あえて言えば夢みたいな感じ。Lazyperfectionのみんながこれを実現するために働きかけてくれたことにとても感謝しているよ。この間、引っ越したばかりの家で新しいレコードプレーヤーにかけてみたけど感動したね。
—近年アナログレコードの人気が世界的に高まっていますが、あなた自身は普段アナログレコードで音楽を聴くことはありますか?
私がレコードにハマったのはここ1年くらい。ちょうど機材もアップグレードして、職場から社割でレコードを買えるようになったのが私の興味に火をつけたみたい。普段はSpotifyで音楽を聴いているけど、気に入ったアルバムはフィジカルで持っていたいかな。レコードをかける作業っていうのは、ストリーミングの時代にはなくなってしまった儀式みたいのが必要だからずっと没入感があるよね。
—Three Week Dreamというアーティスト名にはどのような由来や意味がありますか?
笑えるけど、“Three Week Dream”っていう名前は眠りそうになったときに思いついて。今となっては恥ずかしい話だけど、知らない人に3週間だけ遊ばれて落ち込んでいたときに“うわー、3週間夢の中にいたみたいだ”と思って最初は思いついた言葉なんだ。それで、“わっ、Three Week Dreamって私のプロジェクト名にぴったりな名前じゃん”って感じになって。これは2020年後半に「Birthday」を書いていた頃の話。それにドリーミーで幻想的な私の音楽性を要約してるような気もするし、私は夢や象徴主義、潜在意識なんかに完全に取りつかれていて。夢はよく曲作りのインスピレーションになるし、私の歌詞は間違いなく私の潜在意識から生まれているね。
—音楽制作はいつ頃から始めたのですか? 音楽的な経験やきっかけなどがあれば教えてください。
音楽は物心ついたときから好きだったよ。小さい頃は、Avril Lavigneのミュージックビデオを観ながらコーヒーテーブルと鉛筆でドラムを叩いていた。あとテニスラケットをギターにして両親のためにライブを開催したり、姉のBridgetがそのライブを宣伝するために家の周りにフライヤーを貼ってくれたりね。それからギターを習って、自然にドラムも始めて、2018年と2019年の2年間はAustralian Institute of Music(シドニーにある音楽専門学校)で音楽を学んだんだけど、他人の曲を演奏するのが嫌でそこには馴染めなかった。今は4万(オーストラリアドル)くらい借金があって最悪だけど、おかげで自分が本当にやりたいのは自分の音楽を作ることだって気づいたよ。
それで2018年にGarageBand(Appleの初心者向け音楽制作ソフト)を使い始めてから、自分の音楽を作ることに真剣に取り組み始めて。友達のMoonsickと1~2年かけて音楽を作って、2020年にリリースした曲「Youth」ではヴォーカルを担当した。結局、同じ年にLogic(Appleのプロ向け音楽制作ソフト)を手に入れて、もっと自分の音楽に取り組んで、ついに2020年末に「Birthday」(1stシングル)をリリースしたんだ。過去には何人かの人とコラボレーションしたこともあって、それはそれで楽しかったけど、私はどうしても1人で作業するのが好きみたい。1人で音楽を作っていると、自分の心の奥底を探っているような気分になるし、バカみたいに聞こえるかもしれないけど、スピリチュアルな感じがして。私はいつも意欲やモチベーションを高めるのに苦労してきて、ある人は私を無気力と言うかもしれないけど、音楽はいつも自然と作りたいっていう気持ちにさせてくれるものなんだ。
Three Week Dream is a solo project by Bec Potts, based in Australia since 2020. She has released four digital singles so far, and finally released her first physical work, a double A-side 7" single "birthday / Slip" on January 14. While her sound has an atmosphere of bedroom pop throughout, the daydreamy vocal style and the occasional guitar sounds also remind us of shoegaze influences. I interviewed her for the first time to find out where her unique sense of mixing and matching came from, and to learn more about her own unknown personality. She also told some interesting episodes from her childhood and mentioned the names of some unexpected Japanese artists.
—Is this your first time to be interviewed? For listeners who are new to you, could you briefly introduce yourself?
Yes this is my first ever interview! My name is Bec aka Three Week Dream and I’m an electronic dream pop artist from Sydney, Australia.
—The 7-inch has been released as your first physical release. Please tell us your frank impressions.
It’s super exciting and doesn’t feel real! Dare I say it almost feels like a dream. I’m super grateful that you guys at Lazyperfection reached out to me to make this a reality. I gave it a spin the other day on my new record player in my new music space and it was amazing.
—Recently, the popularity of analog records has been increasing worldwide, but do you usually listen to music on analog records yourself?
I’ve only gotten into vinyls within the last year or so. I actually just upgraded my system too and now the place I work at allows me staff discount on vinyls so that’s definitely fuelled my interest. Generally day to day I listen to music on Spotify but I love having a physical copy of my favourite albums. The process of putting a record on feels much more immersive and requires a certain level of commitment that has been lost in the age of streaming.
—What is the origin and meaning of the artist name "Three Week Dream"?
Funnily enough I thought of the name Three Week Dream while on the brink of sleep. It’s kind of an embarrassing story now, but initially it came to me when I was feeling depressed after I got played by someone I only knew for three weeks and I thought to myself “wow that feels like I was in a dream for three weeks”. Then I was like whoa, Three Week Dream would be a sick name for the project I’m working on. This was around the time I was writing Birthday in the latter half of 2020. I also feel like it encapsulates the dreamy ethereal nature of my music. I’m also absolutely obsessed with dreams, symbolism and the subconscious in general. Dreams often inspire my songwriting and my lyrics definitely come from my subconscious mind.
—When did you start making music? Please share any musical experience, education, or motivation you may have.
I’ve loved music for as long as I can remember. When I was a little kid I used to play the drums with pencils on our coffee table while watching Avril Lavigne on Video Hits. I also used to play concerts for my parents using a tennis racquet as a guitar and my sister Bridget would post flyers around our house to advertise my gigs. I did guitar lessons and naturally picked up the drums too. I studied music for a couple of years in 2018 and 2019 at the Australian Institute of Music. But I hated playing other people's songs and I never really felt like I fit in there. I’m now about 40k in debt which sucks but it made me realise that making my own music is what I truly want.
I started getting serious about making my own music in 2018 when I began using GarageBand. I worked on some music for a year or two with my friend Moonsick and I did some vocals in their song Youth in 2020. I eventually got Logic that same year and worked more on my own music and eventually released Birthday at the end of 2020. I have collaborated with a couple of people in the past which I’ve enjoyed but I absolutely love working alone. Making music in solitude feels like I’m exploring the depths of my mind, and not to sound like a total wanker but it does feel spiritual. I’ve always struggled to gain drive and motivation, some would call me dispassionate, but music is something that I’ve always naturally felt driven to create.
—インスタグラムでベースを弾いている姿を拝見しましたが、演奏できる楽器はどれくらいあるのでしょうか? どのようにしてスキルを習得したのですか? また、気に入っている楽器はありますか?
ギター、ベース、ドラムが演奏できて、キーボードはたまに手探りで弾いたりする。歌も歌うけど、これはまだ未完成だね。ギターは7歳から18歳まで習ったけど、ドラムは自然に身についた。好きな楽器はたぶんドラムなんだけど、ドラムキットを持ってないからもうほとんど叩いてなくて。でも友達がクリスマスに小さな折りたたみの電子ドラムをくれたから、今年はまたドラムを再開したいと思っているよ。
—楽曲の制作はDTMで全て1人で行っているのですか? どんなプロセスで出来上がっていくのでしょうか?
すべてLogicで1人で作っているよ。ほとんどの場合は、いろんなシンセの音やコード進行を試しながら、ノスタルジーと超越の中間にあるような独特のフィーリングが見つかるまでただ遊んでみる。それからドラムのビートを加えて、ゆっくりと曲を組み立てていって。かと思えば、突然頭の中に曲全体が浮かんできて、それが頭から消えないうちにDAW(音楽制作ソフト)に急いで向かわないといけないこともある。あとは、夢から覚めたときに頭の中に曲が浮かんできて、スマホのボイスメモにひどい歌を録音したりもするけど、たいてい後で聞き返すとあまりのひどさに戸惑うね。
—あなたの楽曲からはドリームポップ、シンセポップ、シューゲイズなど様々なバックグラウンドを感じますが、具体的に影響されたアーティストやジャンル、特定のシーンなどはありますか?
そうだね、サウンド的には主にシューゲイザー、ヴェイパーウェイヴ、それに幅広いポップミュージックからインスピレーションを受けていると思う。Alanis Morissette、Bjork、Kate Bush、Avril Lavigneみたいな強い女性アーティストにもものすごく感化されているし。でも特に影響を受けたアーティストはGrimesとGeorge Clantonの2人だね。Grimesはどんなにお騒がせ人物でも、『Visions』(2012年リリースの3rdアルバム)で聴けるような初期の作品は本当に素晴らしい。こんなDIYのアプローチをする女性が音楽シーンにいるなんてすごいと思ったし、お手本にしたいと思ったくらい。George Clantonについては、彼の音楽が大好きでよくマネしているんだけど、彼の音楽制作へのアプローチは私とよく似ていると思う。彼は曲作りが超遅くて、私と同じ古いMacBookと旧バージョンのLogicを使っていると話していたから、2014年製の壊れかけたMacBookのユーザーとしてはものすごく共感できるな。でもGeorge Clantonのことで一番共感できるのは、毎回同じブリトーを注文しているってことだね。私にとって変化は怖いものなんだ。
—I saw you playing bass on Instagram, how many instruments can you play and how did you learn your skills? Do you have any favorite instruments?
I play guitar, bass, drums and I can fumble around clumsily on keys from time to time. I also sing but that’s a work in progress. I did guitar lessons from the age of 7 right up until I was 18, but drums is something I picked up naturally. My favourite instrument is probably drums but I hardly play them anymore because I don’t have a drum kit, but my girlfriend did get me a little electronic roll out drum kit for Christmas so I’m pretty keen to get back into it this year.
—Do you create all of your music by yourself using DTM? What is your process for creating them?
I create everything by myself in Logic. Most of the time I just play around with different synth sounds and chord progressions until I hear something that makes me feel this specific feeling that is halfway between nostalgia and transcendence. Then I usually add a drum beat and then very slowly the song builds from there. Other times I’ll suddenly hear an entire song in my head and have to race to my DAW before it leaves my brain. Other times I wake up with a song in my head from a dream and I sing it terribly into voice notes on my phone, but usually I listen back later on and am bewildered by how awful it sounds.
—Your music seems to come from a variety of backgrounds such as dream pop, synth pop, shoegaze, etc. Are there any specific artists, genres, or scenes that have influenced you?
Yes, sonically I’m inspired mostly by Shoegaze, Vaporwave and Pop music broadly. I’m also heavily inspired by strong female artists such as Alanis Morissette, Bjork, Kate Bush and Avril Lavigne. But the two artists that have inspired me the most are Grimes and George Clanton. Despite how problematic Grimes is, her early stuff on Visions is absolutely incredible. It was great to see a woman in the music scene with this DIY approach that I wanted to emulate. With George Clanton, I absolutely love his music and frequently try to rip it off and his approach to making music I feel is very similar to mine. He talks about how he is super slow with writing music and he uses the same old MacBook and outdated version of Logic. As someone with a MacBook from 2014 that is on the brink of collapse I heavily relate. The thing about George Clanton I can relate most to though is ordering the same burrito every time. Change is scary for me.
—歌詞についてお聞きします。今作に収録されている「birthday」、「Slip」では、それぞれどのようなことを歌っているのですか?
「birthday」は、私が初めて誰かと縁を切らないといけなかった時の話。それまで自分がそんなに追い詰められたことがなかったから、やったことのないことだった。この曲には、自分の人生から有害な人物を追い出した後の軽快さと自由さ、そして同時に感じる強い罪悪感みたいなものが詰まっていて。私はいつも他人を傷つけることや悪い人間でいることを恐れているけど、この曲は私が初めて自分のことを最優先してコントロールできたように感じたんだ。
「Slip」の歌詞は、特定の人に語りかけるラブソングのように聞こえるけど、実は人生や自分自身に向けられたもので。この曲は、深い憂うつから抜け出した後、人生に再び恋をすることを歌っている。“I think I want you this way”は、人生をありのままに、美しい部分も苦しい部分も受け入れるということ。とてもダークでありながら、とてつもなく楽観的な曲なんだ。
—Let me ask you about your lyrics. What do you sing about in "birthday" and "Slip" on this record?
Birthday is about the first time I had to cut someone off. This was something I’d never done before because I hadn’t been pushed to that point. The song encapsulates that feeling of lightness and freedom after removing someone toxic from your life, yet feeling strong undertones of guilt at the same time. I’m always scared of hurting other people and being a bad person and this song feels like the first time I actually put myself first and took control.
The lyrics for Slip seem like a love song talking to a specific person, but actually I’m directing the lyrics towards life and myself. The song is about falling back in love with life after coming out of a deep depression. “I think I want you this way” is accepting life for how it is, the beautiful parts and the painful parts too. It's a very dark yet incredibly optimistic song.
—ぜひライヴパフォーマンスも観てみたいところですが、これまでにThree Week Dreamとしてライヴを行ったことはあるのでしょうか?
いや、ライブをしたことはないんだけど、いつかやってみたいよ。あいにく私は筋緊張性発声障害を患っているからヴォーカルに問題があって。スピーチセラピストに相談しているのがとても助けになっているけどね。2021年末までに少なくとも1回はライブをするのが目標だったんだけど、あいにくシドニーでまたコロナが流行して12月に感染してしまって。それで声をちょっと壊してしまったんだけど、今はほぼ回復したよ。だから、今年こそはThree Week Dreamのライブができるといいな!
—配信シングルの「birthday」と今回のアナログ盤のジャケットには、あなたの友人であるグラフィックデザイナーのJulian Macasilの作品が使われていますね。抽象的でミステリアスなイメージがあなたの楽曲にもぴったりな美しいアートワークですが、彼についても少し教えてくれますか?
Julianとはさっき言った専門学校で出会ったんだ。学校の休憩時間にはキャンパスの向かいにあったGoro'sっていうジャパニーズバーによく通っていたよ。ニューサウスウェールズ大学のラウンドハウスでKing Gizzard & The Lizard Wizardを観たのが彼との一番の思い出かな。でも私はモッシュピットが大嫌いで、彼はそのど真ん中にいたから、ライブの間はほとんど別行動だったんだけどね。彼はとても才能あるギタリストで、フォトグラファーでもあって、グラフィックデザイナーでもある。2人とも同じ時期に学校を中退したんだけど、連絡は取り続けていたんだ。彼はいつも私の音楽を支持してくれていて、私はインスタにあがっている彼のデザインが大好きだったから、私の音楽のためにアートワークの制作を頼むのはごく自然なことだった。そして予想通り彼は最高の仕事をしてくれたね!
—I'd love to see your live performance, have you ever performed as Three Week Dream?
No I have never performed live but I’d really love to some day. Unfortunately I’ve had some vocal issues that I’ve been going through as I suffer from Muscle Tension Dysphonia. I’m working with a speech therapist which has been helping a lot. My goal was to play at least one show by the end of 2021 but sadly Sydney had another outbreak of Covid and I ended up catching it in December which did destroy my voice a little but I’m pretty much fully recovered now. So hopefully this year we’ll see some Three Week Dream live shows!
—The cover of the digital single "birthday" and this vinyl version features the artworks by your friend Julian Macasil, a graphic designer. They are beautiful artworks with abstract and mysterious imagery that are perfect for your songs, can you tell us a bit about him?
I met my friend Julian when we studied together at the Australian Institute of Music. We used to frequent Goro’s, the Japanese bar across the road in our breaks at AIM and one of my favourite memories with him is seeing King Gizzard & the Lizard Wizard at the UNSW Roundhouse. However we were separated for the majority of the show since I hate crazy moshpits and he was right in the thick of it. He’s a very talented guitarist, photographer and graphic designer. We both saw the light and dropped out of AIM at around the same time but kept in contact. He’s always been super supportive of my music and I loved his graphic design work on his Instagram so it only made sense to ask him to create the artworks for my music. And unsurprisingly he did an amazing job!
—現在オーストラリアのインディーシーンではどんなサウンドの音楽が人気ですか? または、オーストラリアに限らず、個人的に注目しているアーティストやレーベルなどはありますか?
正直言ってオーストラリア全体のインディーズシーンにはあんまり興味がないんだけど、シドニー周辺には私が大好きなアーティストが何人かいるよ。友達のAYSPAYADEKAYは、Clippingみたいなアーティストに影響を受けたクィアラッパー。歌詞がすごく生々しく正直で、クィアネスやメンタルヘルスをテーマにしていて。最近ファクトリーシアターで行われたHeaps Gay(クィアパーティー)でヘッドライナーを務めたんだけど、度肝を抜かれるパフォーマンスだったよ。それからChris Barrattも友達で、Don McCoy's Five AliveやAsbestos Removalといった私が注目しているいくつかのエクスペリメンタルプロジェクトにも参加しているんだ。Asbestos Removalのライブはまだ観たことがないんだけど、かなり良いみたいだね。
オーストラリア以外だとGeorge Clantonのレーベルの100% Electronicaが特に好きだね。素晴らしい音楽でいっぱいだし、彼がこのレーベルを一から自分で作り上げたっていうことに感銘を受けたんだ。ハイパーポップやPC Musicのムーブメントも大好き。2020年の初めにCharli XCXに出会って人生が変わったよ。
—What kind of sounds are currently popular in the Australian indie scene? Or are there any artists or labels, not just in Australia, that you are personally interested in?
To be totally honest I’m not that invested in the Australian indie scene as a whole but there are a couple of artists around Sydney that I absolutely dig. My friend AYSPAYADEKAY is a queer rapper inspired by artists like Clipping. Their lyrics are super raw and honest covering topics along the lines of queerness and mental illness. They recently headlined Heaps Gay at the Factory Theatre and their live show is astounding. My friend Chris Barratt is also in a couple of experimental projects I’m keen on like Don McCoy’s Five Alive and Asbestos Removal. I haven’t caught Asbestos Removal live yet but I’ve heard it’s quite the experience.
Outside of Australia I’m loving George Clanton’s label 100% Electronica. It’s full of great music and I’m just generally inspired by the way he built this label himself from the ground up. I also love Hyper-pop and the PC Music movement too. I met Charli XCX back in early 2020 which made my life.
—今回、日本のレーベルであるLazyperfectionからリリースしたわけですが、これまでに日本に来たことはありますか? 知っている、または好きな日本の音楽やカルチャーなどがあれば教えてください。
日本にはまだ行ったことがないんだ。高校生の時に交換留学に行きかけたんだけど、残念ながら実現しなかった。コロナが落ち着けば絶対に私のバケットリスト(※死ぬまでにやりたいことのリスト)に入るね。音楽ではシティポップが好きだけど、具体的に好きなアーティストを挙げると、フィッシュマンズ、ゆらゆら帝国、そしてもちろんMerzbow。今後のリリースではMerzbowほど過激じゃないかもしれないけど、ノイズミュージックをもっと掘り下げたいと思っていて。でも彼は確実にアーティストとしての私にインスピレーションを与えてくれる存在だよ。あと、日本のビールも最高だな。アサヒは間違いなく私のお気に入りのビールのひとつ。専門学校時代にはGoro'sで何杯も飲んじゃって、講義中によく居眠りをしていたよ。だからダメだったのかもね。
—Now that you've released on the Japanese label Lazyperfection, have you ever been to Japan before? Please let us know if there is any Japanese music and culture that you know or like.
I have never been to Japan, I almost went on exchange in high school but sadly it never eventuated. It’s definitely on my bucket list once Covid settles down. In terms of music I love the City Pop genre and some specific Japanese artists I love are Fishmans, Yura Yura Teikoku and of course Merzbow. I’d love to delve more into noise music in my future releases, maybe not as extreme as Merzbow but he is definitely an inspiration to me as an artist. Also, Japanese beer slaps hard. Asahi is definitely one of my favourite beers. I spent a lot of my time in my AIM days going to Goro’s and drinking multiple pints of it and then falling asleep in my lectures. Maybe that's why I never succeeded.
—ところで、オーストラリアはコロナの状況はいかがでしょうか? 日本ではライヴやイベントが再開しつつありますが、中止や延期によってエンターテイメント業界も大きな打撃を受けました。オーストラリアではロックダウンが実施されていたようですが。
ロックダウンは今までに何度かあって、特に2020年3月からの数ヶ月間と、去年の7月から10月までがきつかった。最悪だったけど、今はもう抜け出したよ。コロナの波がまた和らいだってところかな。現時点で知り合いのほとんどがコロナにかかったことがある状態だよ。音楽とアートのシーンは大打撃を受けた。多くのクリエイターが苦しんでいるのに、ほとんど何の支援も受けられなかったんだ。政府は間違いなくこのパンデミックを口実に、会場を以前みたいに運営するのを難しくしようとしているね。ライヴは許可されているけど、誰も歌うことはできないし、クラブで踊ることもできない。でもヒルソング教会は、みんな好きなだけ歌って踊れる広大なスペースで大規模イベントを開催できるんだ。保守的な白人のおっさんたちが国を動かしていると、こういうことになるんだろうね。早く変わるといいんだけど。
—今後予定していることや目指していることがあれば教えてください。
今年は絶対にEPをリリースしたい。前から目標にしていたんだけど、去年シドニーに引っ越してきてからいろんなことがあって。シドニーはとても目まぐるしい都市で、フルタイムで働いていると残念だけど私のエネルギーの大部分が奪われてしまう。でも新しい場所に引っ越して専用の音楽部屋ができたから、今年はたくさん音楽をリリースしたくて。あと、いろんなサウンドも試してみたい。最新作の「Sober」はハイパーポップの影響を受けているんだ。この路線を続けるかどうかはわからないけど、DreamcrusherやDeath Grips、それにさっき言ったMerzbowみたいなアーティストが好きだから、キャッチーで耳障りの良いサウンドを残しながら、自分の音楽にヘビーなサウンドを取り入れてみたい。親しみやすい音楽ととっつきにくい音楽の間を行き来するアーティストに惹かれるからね。Dreamcrusherは彼らのリリースの中でそれをよく模索しているから、私も同じことをやってみたいな。それにライブもやってみたいし、AYSPAYADEKAYのJaredとThe Nangっていうエクスペリメンタルヒップホップデュオとしてコラボする予定だよ。
—By the way, how is the situation with covid-19 in Australia? In Japan, shows and events are slowly resuming, but the entertainment industry has been seriously hit by the cancellations and postponements. I heard that there were lockdowns in Australia.
We’ve had a few lockdowns now, most notably in March 2020 for a few months and then again last year from July to October. It was horrible but we’ve come out of it now. We just had another wave of Covid that's eased. Pretty much everyone I know has had Covid at this point. The music and arts scenes have suffered a lot. A lot of creatives have suffered so much and received little to no help. The government definitely uses this pandemic as an excuse to make it harder for venues to run as they used to. Live music is allowed but no one is allowed to sing and no one can dance at clubs. But Hillsong can still hold huge super spreading events where people can sing and dance as much as they like. Guess that’s what happens when our country is run by old conservative white men. Hopefully this changes soon.
—Please tell us about any plans or goals you have in the near future.
I definitely want to release an EP this year. It’s been a goal of mine for a while but I’ve had a lot happening since I moved into Sydney last year. Sydney is a very fast-paced city and working full time sadly took up the majority of my energy resources. But I’ve just moved to a new place where I have a dedicated music room so I’m hoping to release A LOT of music this year. I also want to experiment with different sounds too. My latest release Sober is more Hyper-pop influenced. I’m not sure if I’ll continue down that path but I love artists like Dreamcrusher, Death Grips and Merzbow as I mentioned before so I’d love to incorporate some heavier sounds into my music while still making it catchy and palatable. I’m fascinated by artists that tread the line between accessible and inaccessible music . I think Dreamcrusher has been exploring that a lot in their releases and I’d love to do the same. I’d also love to play some live gigs and I’m going to be collaborating with my friend Jared from AYSPAYADEKAY under an experimental Hip-Hop duo named The Nang.
—最後に、あなたの音楽に出会った世界中のリスナーに向けてメッセージをお願いします。
私の音楽を聴くために時間を割いてくれて本当にありがとう。インターネットは音楽で飽和状態だから、私の音楽に出会って、貴重な時間を3分も割いて聴く価値があると思ってくれる人がいることは、私にとって信じられないようなことです。でも聴いてくれた人が何か、できたらいいものを感じてくれたらいいなって思います。
—Finally, could you give a message to the listeners all over the world who come across your music?
I’d just like to thank you for taking the time to listen to my music. The internet is so saturated with music so the fact that someone would come across mine and think it’s worthy enough to take 3 minutes of their precious time to listen is insane to me. But I hope it makes people feel something, preferably good things but just something.